Flundra med attityd?

Hej Vacker! Hur mår du?

Ja, då har jag blivit med blogg, jag har plaskat in i bloggträsket som jag så länge arrogant undvikit och varit stolt över att JAG minsann inte läser bloggar....Fast visst läser jag någon enstaka blogg, men bara ibland...och de är få i antal...och jag läser dem bara när ingen ser, för då känns det som att ingen ser eller vet och då är jag inte "otrogen".

Men det här med att vända ut och in på sig själv och berätta allt om sitt liv och vad som händer är något jag inte förstår, tycker om eller stödjer...jag avskyr det nog om jag ska vara ärlig...avskyr när andra inte håller sig inom ramarna. För visst måste det finnas en gräns för hur mycket man blottar hela sin smutstvätt? Eller är det jag som är pryd? Ordningsman? Befäl? Flundra med attityd? Är jag en liten bajsflundra med attityd alltså? Fel attityd dessutom kanske?

Jag vet inte men här sitter jag nu, skriver mitt första blogginlägg, funderar på att önska mig själv lycka till (min terapeut hade inte så mycket material ang mig at jobba med i början så hon slängde ur sig den frasen konstant (enligt mig) -"Lycka till med det" och satan vad det retade gallfeber på mig! Men hehe...

Kan jag önska mig själv lycka till med bloggvärlden så kan jag komma att berätta om frost i paradiset, pannkakor med svansar och hur jag än anstränger mig så lyckas jag gå vilse i el-ljusspår..får ringa till Eniro och be om vägbeskrivning från berget och hem till mig och om varför inte fysikens omöjliga tamponglagar gäller vid fritt fall? Eller mina kvällsbesök på ICA iklädd pyjamas eller med stort hål i brallan som jag inte sett...eller mina besök till IKEA efter att jag tagit sömntablett...

Ja, jag ger det ett försök...som min kära vän just sa: "Det är fascinerande hur en person som är så intelligent kan göra så mycket korkade och knäppa saker"! Tack för den liksom... (just nu sitter jag odrälig och skriker undrande hur ordet "fascinerande" stavas!, som den "ord-fascist" jag är!)

Så, lycka till! Till er eventuella läsare och till mig själv! /L

Kommentarer
Postat av: J

Välkommen! ♥

2012-09-24 @ 20:35:45
URL: http://smyckenmedomtanke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0