Ass-kicking vs Vatikanen

Godmorgon fina Du!

Jag har legat och vridit och vänt mig, grubblat sönder kudden sönder och samman. Dreglat. Varför är det så att vissa personlighetsdrag anses som "bättre", "finare" och har vi dem inte, så måste vi jobba hårt för att nå dit, till "övermänniskorna".

Tänkt om alla "vetare" har fel! Exempelvis så har jag alltid fått höra att jag inte har något tålamod...Jag ska jobba på mitt tålamod, som tydligen då inte finns. Jobbar jag på det blir jag en bättre och ljusare människa, nästan helig som Påven.

Men jag vill vända på det! Jag kanske inte har lust att vänta år ut och år in på att något ska blir gjort, jag orkar inte stå och le åt alla långsamma människor som vill "fundera och ta sin tid". Jag blir hysterisk! Tänk om det faktiskt är de som måste öva upp ett högre tempo istället för att tvinga ner oss "snabbisar" till deras fluffiga värld där alla äter långsamt, pratar långsamt, skriver långsamt, tänker långsamt...allt tar tid och vi alla vet att tid nog är det enda vi inte har obegränsat.

Allt annat finns i överflöd eller bara i flöd..oflöd...men inte begränsat. Tar förhållandet slut, ja då skaffar du ett nytt och bestämmer dej för att bli kär igen. Tar pengarna slut, skaffa då olika kreditkort och i värsta fall så rånar du en bank (det finns ju så många och öppettiderna står tydligt på dörrarna). Får du inga barn, nej då får du inga barn och då får du antingen ljuga och säga att du aldrig velat ha barn, det är inte din grej liksom. Eller så tar du tag i saken och får till det med någon snubbe, en "dude" från bowlinghallen som sen befruktar dig, eller så åker du till Danmark för att bli "behandlad" och resultatet blir förhoppningsvis en vacker, änglalik graviditet med en eller flera bebisar efter nio månader. I värsta fall snor du ett barn, men det skriver jag bara som "ett-värsta-fall-scenario" för stöld är olagligt och straffbart och oftast tillhör barnet/barnen en familj.

Så återigen, tid är begränsat så sluta tryck ner oss "tålamodslösa" människor! Utan oss skulle inte jorden gå runt. Och jag vet, vi kompromissar sällan, det hör liksom till paketet - inget tålamod, inget vidare kompromisstänk. Men det är ju bara för att vi jobbar stenhårt med att få alla långsamma människor att röra sig framåt.

Så nästa gång någon helig filur ler/skrattar åt mitt då obefintliga tålamod, blir det allvarlig ass-kicking! Påven och jag har aldrig varit polare i alla fall. Tror inte ens att jag skulle vilja ha honom på min Facebook. Eller det kanske skulle underhålla mig...en liten påve hit och en liten påve dit.

Då kommer vi in på ett annat personlighetsdrag, min favorit. Nämligen sarkasmen/ironin/humorn!

Jag är sarkastisk från hårbotten och ner till fotsvampen. Jag är ironisk på gränsen till odräglig och jag skrattar hejdlöst åt mina egna och andras fadäser, tankar, funderingar, handlingar, skämt eller liv...Människor utan detta personlighetsdrag är ointressanta för mig, de tröttar ut mig med sitt gråa och långsamma tänk - jag anar ett skrämmande mönster: är det så att människor med mycket tålamod även saknar humor/sarkasm/ironi? Hua?! Jag hoppas till paradiset att det inte är så...

Tänk vad tråkig världen skulle bli utan oss kockosbollar! Utan oss som skrattar, skämtar, narrar (i viss mån), ställer till hyss och helt enkelt ha lätt till skratt och inte tar sej själva så förbannat allvarligt! Bjuder på sig själva! Som Påven - nu är han här igen! Skrattar han? Kan han liksom dra någon biblisk liten satir? Sitta och småfnissa åt Adam och Eva? För alla vet ju att man är en idiot om man INTE åt äpplet. Undrar om han inför "Casual Friday" i Vatikanen och alla släpper loss till Eddie Meduza eller dreglar över bilder på Mikael Persbrandt? Nej, varför skulle de det, varför skulle Meduza och Persbrandt vara där? Den ena är sorgligt nog död och befinner sig redan i paradiset och den andra skulle vägra betala klippkort för att ta sig till och från den heliga Vatikanen. Men OM Påven och hans allierade släpper loss, så hoppas jag att de i alla fall kan fnissa lite åt Jesus skridskoåkning och filmer om besatta personer...och jag hoppas att de har fika, annars skulle inte jag ha varit där...komma in en extra dag till jobbet utan fika, nä, "classless". och jag hoppas att den heligaste av dem alla har bakat Hallongrottor!

Nu har jag helt tappat bort den röda tråden i detta inlägg men jag tror att vi kan säga att detta har vi lärt oss: Tålamodslösa människor är snäppet vassare och får jorden att gå runt (Påven säger att Gud rullar runt planeten men det tror väl ingen på riktigt på?) och att sarkasm/ironi och skratt behövs för att alla ska stå ut och kunna leva tillsammans i vacker symbios med helande krafter.
 
Eller så är den röda tråden vår Heliga Påve... 

Så, med det sagt önskar jag Er alla en fin dag! /L

Kommentarer
Postat av: J

Humorn, och att du så ofta bjuder på dig själv är onekligen ett av dina många positiva drag! :)

2012-09-27 @ 22:48:14
URL: http://smyckenmedomtanke.blogg.se
Postat av: Nina

Jag tror Påven har fika, och jag tror han har humor. Han är ju s.à.s "högst upp" och har inget att förlora

2012-10-02 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0