Grekland vibrerar!

Nu är det kväll fina Du och jag hoppas att Du haft en fin söndag!
 
Mina tankar idag handlar om att inte bli hörd, att inte nå fram eller att bli hörd men ignorerad. Det behöver inte handla om viktiga, stora saker, utan även om små önskemål eller något som Du känner vibrera inom Dig och som Du bara måste få sätta Din fot på, sätta Ditt namn på. Det vibrerar för att det är viktigt för just Dig och det kommer inte sluta vibrera…Du kanske slutar öppna munnen och visar Ditt hjärta, kanske tystnar Du en aning, funderar över vilket som är bäst; öppna munnen och ”tjata” om det som pulserar inom Dig, eller fortsätta känna Dig småtrampad på och inte säga något alls.

Alla har vi ansvar att stå upp för oss själva, låta världen veta att just Du finns men ansvaret kan kännas tungt. Riskerna som kommer med ren och skär integritet kan ibland vara stora. Men ska man sluta stå upp för sig själv bara för att andra ska få en lättare tid i tillvaron, bara för att de inte lyssnar på Dig när hela Du pulserar och vibrerar av en stark önskan att bara bli Hörd?

Att stå för sin viljestyrka och egensinnighet är vikigt, för det finns bara en Du! Glöm aldrig det: Du finns! Och ingen är som Du!

Jag har ofta starka åsikter och hamnar lätt i uppmärksamhetens fokus och att känna mig hörd och därmed bekräftad, är något som jag stått upp för sedan jag var barn. Jag tar upp ämnet nu för på sista tiden har jag känt mig mer och mer tillplattad, ignorerad och jag märker att jag lägger en tung börda fylld av skam på mig själv bara för att jag vill bli hörd. Jag har börjat skämmas för att det är så viktigt för mig. Jag är rädd att jag börjar suddas bort, det jag säger verkar inte vara viktigt och jag som person verkar ha tappat i värde.

Jag tror att namnbyte skulle kunna passa in i mitt liv just nu och mitt nya namn skulle kunna bli Grekland. Grekland kämpar med allt vad de har för att komma upp i värde igen, att inte bli förvisad till utkanten. Det är en kamp och de slåss med näbbar och klor för att fortsätta bli hörda. Viljestyrkan är stor! De är inte redo att ge upp än och vi måste fortsätta lyssna, bekräfta och respektera! Vibrationen har inte slutat mullra.Så just nu känner jag mig som Grekland, önskan att bli hörd och respekterad får det att mullra, vibrera och pulsera inom mig.
 
Frågan jag ställer mig ikväll är: Sedan när blev jag rädd för att öppna munnen? Vad hände? Vilket är starkast: Skammen som kommer av behovet att bli hörd, eller den mullrande vibrationen som vill stå upp för den jag är?
 
Jag hoppas på det vibrerande inom mig som kämpar för att jag inte ska sluta öppna munnen helt.
 

Må gott mina Vänner! /L

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är viktigt att bli hörd OCH att lyssna

2012-10-02 @ 22:42:17
Postat av: J

Jag hör dig.

2012-10-05 @ 01:29:23
URL: http://smyckenmedomtanke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0